Swift-sport
Swif Sport er lettere, hurtigere og mere sporty end nogensinde. Den sprudler af selvtillid, med 48V mild-hybridteknik som standard. Swift Sport er køreglæde på højeste niveau, og den er fyldt med unikke detaljer og alt i udstyr.
I Swift Sport er der ikke gået på kompromis med køreglæden. Både motor, chassis og undervogn er sat op til at adlyde dit mindste vink.
Med 6-trins sportsgearkasse, Monroe-undervogn, sportsudstødning og forstærkede bremser er al teknik i Swift Sport skabt til at leve op til navnet.
RENDYRKET SPORT
Swift Sport er i en liga for sig. En komplet re-designet racer skabt til at vække brede smil hele vejen og hele tiden. Spækket med unikke, fede sportsdetaljer og alt i sikkerheds- og komfortudstyr. Den er blevet lettere end sin forgænger og har nu en køreklar vægt på kun 1.020 kg. Og selvom 48V mild-hybridteknik er standard, kan det godt give lidt sommerfugle i racermaven, når du skyder den af fra 0 til 100 km/t på 9,1 sek. og rammer tophastigheden på 210 km/t.
EN GENNEMFØRT OG FLOT SPORTSKABINE
I Swift Sport sidder du super godt og har fuld kontrol over bilen i de skarpeste sving. Det sørger de lækre bucket-sportssæder med ekstra støtte for. Det D-formede læderrat med piano-sorte detaljer og røde syninger ligger bare godt i hænderne. Sportstemaet i rødt går igen ved instrumentpanelet, midterkonsollen, dørsiderne, sæderne og gearmanchetten, mens sportspedalerne er udført i aluminium.
TURBOFED TEKNIK
Swift Sport drives frem af Suzukis 1.4 Boosterjet turbomotor med 129 heste, mild-hybridteknik og 4 cylindere. Sportsgearkassen sørger for hurtige gearskift, og der er godt med kræfter op gennem de 6 gear.
Suzukis HEARTECT-platform letter humøret i alle Swift-modeller, men her er undervognen opgraderet med kraftigere krængningsstabilisatorer, Monroe-støddæmpere og bedre for- og baghjulsophæng mv. Alt sammen for at gøre dig max køreglad i låget.
1.4 turbomotor
6-trins sportsgearkasse
Dobbelt udstødning
Monroe-dæmpere
Specielle alu-fælge
Kraftigt bremsesystem
48V MILD HYBRID
Suzukis 48V mild-hybridsystem kombinerer sportslig kørsel med øget brændstofeffektivitet og lavere CO2-udledning. En elmotor støtter benzinmotoren ved krævende igangsætninger og accelerationer, og med funktionerne ”moment-boost” og ”moment-optimering” giver systemet op til 50 Nm ekstra drejningsmoment, når der er brug for det. Ved blandet kørsel opnår bilen en imponerende brændstoføkonomi på 17,8 km/l i henhold til den strenge WLTP-norm. Aldrig har det været så sjovt at køre så fornuftigt.